Wout Patyn, uw kandidaat voor 26 mei

Op 8 april 2019, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2019

De moeder der verkiezingen nadert. Op 26 mei kiest u opnieuw een Vlaams, federaal en Europees parlement. Gemeenteraadslid Wout Patyn staat als 14de opvolger op de lijst voor het Vlaams Parlement.

“De N-VA staat in West-Vlaanderen klaar met ijzersterke lijsten. Ik ben trots dat ik er deel van mag uitmaken, want onze stad verdient een kandidaat,” vertelt Wout. “We mogen dan wel een opdoffer gekregen hebben bij de gemeenteraadsverkiezingen in Harelbeke, de vernieuwing binnen onze afdeling stemt mij heel hoopvol. Met Brecht Vandeburie en Patrick Claerhout heb ik bovendien twee uitstekende compagnons aan mijn zijde in de gemeenteraad.”

Dé centrumrechtse bestuurspartij
“Onze grootste uitdaging is ervoor te zorgen dat de kiezers de N-VA zien als dé centrumrechtse bestuurspartij. West-Vlamingen bij uitstek willen dat hun gemeente met gezond verstand bestuurd wordt. Kordaat en zonder veel gedoe. Velen denken daarbij nog steeds aan CD&V, een partij die traditioneel sterke wortels heeft in West-Vlaanderen, zeker in de lokale besturen. Maar je kan er niet meer omheen: de nationale CD&V is het kompas kwijt en is verworden tot een centrumlinkse partij. De N-VA biedt zich aan als geloofwaardig alternatief. Wij staan op onze principes en maken ons verhaal concreet.”

Welvaart in Vlaanderen
“De laatste vijf jaar hebben we in de Vlaamse Regering weer bewezen dat we de welvaart in Vlaanderen ernstig nemen”, licht Wout toe. “Maand na maand daalde de werkloosheid tot een van de laagste niveaus in de geschiedenis. Mede doordat de N-VA bleef hameren op een activeringsbeleid. Ook in de federale regering hebben we ons als sterke beleidspartij in de kijker gezet. Denk maar aan de taxshift die de nettolonen heeft verhoogd, of aan het kordate beleid van Jan Jambon. Hij heeft in de moeilijke periode van de terreuraanslagen ons land naar behoren kunnen managen, en dat ondanks de jarenlange verwaarlozing van onze veiligheid onder de vorige regeringen.”

“Met Sander Loones en Bert Maertens als lijsttrekkers in West-Vlaanderen hebben we een uitstekend team om op de ingeslagen weg verder te gaan. Voeg daar ook nog eens Bart De Wever aan toe als Vlaams kandidaat-minister-president, en we kunnen de toekomst van Vlaanderen veiligstellen”, besluit Wout vol overtuiging. “Nu nog uw stem!”

kandidaten N-VA West-Vlaanderen

v.l.n.r: Sander Loones (Lijsttrekker Kamer), Wout Patyn (14de opvolger Vlaams Parlement), Bram Deloof (plaats 18 Vlaams Parlement), Bert Maertens (Lijsttrekker Vlaams Parlement)