Verkeershinder Stasegem dwingt tot oplossingen: open tijdelijk de knip in de Eikenstraat

Op 23 september 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Deze week werden de wegenwerken in Stasegem en Harelbeke aangevat die op de jongste gemeenteraad werden goedgekeurd. Daardoor is de voornaamste toegangsweg, de Generaal Deprezstraat, naar Stasegem tot en met 31 december afgesloten. N-VA Harelbeke stelt daarom voor om de knip in de Eikenstraat tijdelijk opnieuw open te stellen.

Verkeershinder

De verkeershinder is er door wegenwerken aan de Politieke Gevangenenstraat, de Generaal Deprezstraat en Veldrijk. “Die werken zijn noodzakelijk om er de fiets- en weginfrastructuur te verbeteren”, licht gemeenteraadslid Wout Patyn toe. “De voltallige gemeenteraad stemde unaniem om deze veranderingen door te voeren. Dat de werken voor hinder zouden zorgen is ons allen bekend, maar het is ook de taak van het stadsbestuur om de hinder te minimaliseren.”

Tijdelijk verdwijnen knip Eikenstraat

Het was Stasegemnaar en N-VA-bestuurslid Niko Tanghe die vroeg of het tijdelijk verdwijnen van de verkeersknip in de Eikenstraat kan verdwijnen: “Stasegemnaren moeten nu een grote rondrit via Gaverzicht, de R8 of het industriegebied Harelbeke Zuid doen om in het centrum van Stasegem te geraken. Dit zou deels gecorrigeerd kunnen worden door de knip tijdelijk weer open te stellen, met aandacht voor de verkeersveiligheid daar.”

Ook de afstemming met Deerlijk moet beter gebeuren aangezien de Stationsstraat in Deerlijk nabij Gaverzicht ook wordt verhinderd door werken. N-VA Harelbeke legt dit punt op tafel en vraagt schepen Tijs Naert (Groen) om er dringend werk van te maken.