Oarelbeke Weireldstad? Alvast nog niet in onze communicatie!

Op 16 juli 2020

De communicatie naar onze inwoners toe mag dan wel sterk verbeterd zijn. Een 'Weireldstad' kunnen we nog niet zijn aangezien we zelden tot nooit onszelf in de markt zetten als stad. Raadslid Patrick Claerhout ging er dieper op in op de gemeenteraad van 13.07.2020 met enkele brochurebundels als bewijs.

• 'Ik Zomer West-Vlaams': geen vermelding in het boekje?
  • De doorverwijzing naar de site toerisme Harelbeke: deze moet dringend upgedated worden, we bevelen hier nog de E3-prijs van 2018 aan en de werken op de Vrijdomkaai moeten nog starten. Ook foto’s kunnen eens aangepast worden, bijv. onze vroegere protocol-manager staat er nog op en hoelang is hij al uit dienst?
  • 101 Leiespots: ook hier weinig of geen Harelbeke, enkel Groeten uit Hulste en Hangar 23 staan er op, en ik vermoed op eigen initiatief?
  • Kunstzomer 2020: geen Harelbeke ? Gelukkig is er nog contrei-live.
  • De Greeter (ambassadeur voor een stad) komt uit Wielsbeke?
  • Nergens staan er fiets- of wandelroutes op?
  • Wij zijn niet betrokken in het “vlaggen langs groene assen” verhaal?
  • Kortrijk pakt uit met een extra editie KWVL? Kunnen dit wij ook niet, zelfs intergemeentelijk?
  • Sporadisch verschijnt De Gavers wel, maar nooit met een link naar onze stad?
  • Wij verschijnen zelden in blaadjes/krantjes van omliggende gemeenten?
  • Wat met de eeuwige roem van ons nieuw logo? Ik zie enkel 'OW' verschijnen.

Graag dus een extra inspanning hiervoor! Ik wil ook nog een bijkomend voorstel doen: laat ons eens vlaggen ontwerpen en plaatsen langs de Leie, wanneer we Harelbeke binnenkomen. Eventueel samen met het handelscomité. "Harelbeke heet u welkom" zou mooi staan langs onze leieboorden!