N-VA Harelbeke vernieuwt bestuur

Op 24 februari 2019
N-VA Harelbeke

Zaterdagavond 16 februari hield N-VA Harelbeke haar driejaarlijkse bestuursverkiezingen. De afdeling verkoos Roeland Houttekiet tot nieuwe afdelingsvoorzitter en Niko Tanghe werd verkozen tot nieuwe ondervoorzitter. Voorts koos de afdeling Pascal Coeman tot haar nieuwe secretaris, Carla Adams tot nieuwe penningmeester. Oud-schepen Eddy Glorieux, Greta Vermandere en jongeren Maxim Vlieghe en Angelo Van Meirhaeghe vervolledigen het bestuur naast de mandatarissen Wout Patyn (fractievoorzitter), Brecht Vandeburie (gemeenteraadslid), Patrick Claerhout (gemeenteraadslid) en Sofie Tibergijn (afgevaardigde Bijzonder Comité Sociale Dienst).

Kersvers voorzitter Houttekiet is opgetogen met de nieuwe ploeg: “We hebben nu een nieuwe ploeg die zichzelf en N-VA Harelbeke opnieuw en anders op de kaart kan zetten. Met een mooie mix van ervaring en nieuwe Jong N-VA’ers wil ik het bestuur en de afdeling een nieuwe start geven. We gaan op zoek naar vers bloed om onze ploeg de komende jaren te versterken met als gemeenschappelijke basis een Vlaamsgezinde instelling. “Voor Vlaanderen voor vooruitgang” begint bij ons in Harelbeke.”

“Na de laatste resultaten bleek immers duidelijk dat N-VA Harelbeke een stijlbreuk nodig had. Niet het uitblijven van een receptie is van tel, wel het uitblijven van een concreet bestuursakkoord. Niet het postje interesseert ons, maar wat je ermee kan doen en of je wel daadwerkelijk een bijdrage levert. Het nieuwe bestuur is een heroriëntering voor N-VA Harelbeke die hoognodig was en we zijn dan ook blij dat we er kunnen invliegen”, gaat Houttekiet verder.

“Ik deed en zal dit doen vanuit mijn opvatting, die is niet alleen Vlaams maar ook rechts. Doelgericht de linkse meerderheid proberen bijsturen, hameren op realisme en concrete problemen. Want wees gerust: we moeten waakzaam zijn met de nieuwe meerderheid die het nu zonder partijen moet doen die tegengewicht bieden aan Sp.a/Groen. Het lange uitblijven van het bestuursakkoord bevestigt bovendien dat de deelname van CD&V geen inhoudelijk project was. Men stapt op de trein van SP.a/Groen zonder de bestemming te kennen. Het is nu aan ons om aan te tonen dat Harelbeke ook voor het andere spoor kan kiezen”, sluit de nieuwe voorzitter af.

Opmerking bij foto: Eddy Glorieux staat niet op de foto, alle andere bestuursleden wel.