Minister Weyts investeert €298.479 in scholen in Harelbeke

Op 20 april 2022, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 298.479 in scholen in Harelbeke. “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze schoolinfrastructuur.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Harelbeke ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 298.479 in scholen in Harelbeke. Concreet gaat het om:

Bedrag School Gemeente Omschrijving van de werken
€ 102.025 Vrije Basisschool Maria Harelbeke Renovatie klassen
€ 100.513 Vrije Basisschool-Heilig Hart Harelbeke Renovatie turnzaal, vernieuwen centrale verwarming + plaatsen van thermostatische kranen
€ 95.941 Vrije Basisschool - St.-Augustinus Stasegem Renovatie klassen, gang en traphal

"Het is de zoveelste investering deze legislatuur in de verduurzaming en renovatie van onze Harelbeekse schoolgebouwen. Iets dat we met zijn allen kunnen toejuichen", vertelt lokaal gemeenteraadslid Wout Patyn.