Jongeren in de politiek

Op 27 april 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten, Jong N-VA

Op 26 april organiseerde onze Jong N-VA-afdeling “Jongeren in de Politiek”. Vijf gastsprekers met onder andere de nationale jongerenvoorzitter kwamen er vertellen over hun ervaringen als jongere in de politiek en deelden tips met de aanwezigen.

Tijdens de inleiding stelde Vlaams parlementslid en N-VA lijsttrekker in Kortrijk, Axel Ronse de drie jongerenkandidaten voor in hun stad: Anke, Gilles en Giovanny. De vijf sprekers nadien waren Justine Pillaert (gemeenteraadslid uit Roeselare); Lothar Feys (schepen in Izegem); Tomas Roggeman (nationaal voorzitter Jong N-VA), Freya Perdaens (lijsttrekker N-VA Mechelen 2018); Pieter-Jan Verhoye (parlementair medewerker).

“Aan de hand van eigen verwezenlijkingen, ervaringen en praktijkvoorbeelden werden de luisteraars getrakteerd op nuttige tips en tricks,” vat voorzitter Roeland Houttekiet samen. “Het zijn zaken die ook in onze campagne van pas zullen komen. Onze Jong N-VA-afdeling is inhoudelijk erg sterk maar voor de meeste is het de eerste keer dat ze ook op de lijst zullen staan. Zo’n gespreksavond was dus de perfecte gelegenheid om daar iets mee te doen.”