Investeren in onderwijs

Op 4 juni 2018, over deze onderwerpen: Onderwijs

Met onze stad blijven we gericht investeren in onderwijs

Naast de start van de nieuwbouw van de stedelijke basisschool Zuid in Stasegem, en aanleg van een groene speelplaats, alsook nieuw sanitair in de stedelijke basisschool Centrum, wordt nu de stedelijke basisschool in Hulste onder de loep genomen. Ook hier worden de plannen van de directie om een groene speelplaats aan te leggen stapsgewijs uitgevoerd. Daarbovenop komt er een nieuwe luifel, en wordt er voorzien in de aanleg van een nieuw sportveldje van zo'n 165m2. De plannen zullen uitgevoerd worden in de zomervakantie. Ook de verouderde turntoestellen worden vernieuwd en aangepast aan de veiligheidsnormen van vandaag. Recent werden ook daar de plannen voor de opzet van nieuwe klascontainers opgestart omdat er dringende nood is aan extra klaslokalen. Met de ingang van het nieuwe schooljaar zullen ze in gebruik genomen worden. Met deze investeringen werken we verder aan een veilig, gezond en kwalitatief onderwijs in Harelbeke.