Dank aan alle feest- en wijkcomités

Op 1 oktober 2015, over deze onderwerpen: Cultuur
N-VA Harelbeke

Tijdens alle kermissen, ongeveer in de periode tussen Pinksteren en eind september, hebben verschillende verenigingen zich ook dit jaar weer ingezet om een prachtig aanbod te realiseren. "Door de krachten van de feestcomités te bundelen met de verenigingen kan zoveel meer. Ik wil dan ook iedereen bedanken die hieraan voor of achter de schermen heeft meegewerkt", zegt schepen van Feestelijkheden en Evenementen Annick Vandebuerie (N-VA).

In het voorjaar organiseerde schepen een vergadering met alle erkende feestcomités van de stad. Er werd een gezamenlijke affiche en folder uitgegeven. "In het najaar zullen we opnieuw overleggen met elkaar en een evaluatie maken", zegt de schepen. "Zo kunnen we de opmerkingen meenemen om de werking te verbeteren. Het is de bedoeling om het stedelijk feestmateriaal stelselmatig te vernieuwen. Op de vergaderingen bleek dat een van de pijnpunten te zijn."

Harelbeke Feest bleek weer een voltreffer. Een schitterend programma, een goed gevulde braderie en ambiance tot in de late uurtjes. Ook de andere kermissen in verschillende wijken en deelgemeenten waren een succes. "De medewerkers en bestuursleden die zich hiervoor hebben ingezet, verdienen een dikke pluim," besluit schepen Vandebuerie.