Nieuw zwembad in De Gavers?

Op 14 juni 2013

Onder andere een nieuw zwembad in De Gavers, in samenwerking met de provincie en met de gemeente Deerlijk, is een optie. Ook Kuurne, Kortrijk en zelfs privé-investeerders worden door Vandebuerie genoemd als mogelijke partners. Gesprekken met die mogelijke partners zijn er echter nog niet geweest. ‘We willen eerst alle mogelijkheden op papier zetten. Pas daarna willen we tot onderhandelen overgaan’, zegt Vandebuerie die binnenkort samen zit met een N-VA-minister uit de Vlaamse regering. ‘Ook tijdens dat gesprek zullen we onze wensen uitdrukken en vragen of men ons op Vlaams niveau kan helpen. We beseffen dat een zwembad een zware kost is maar een stad als de onze heeft een zwembad nu eenmaal nodig. De bevolking is vragende partij, meer nog, Harelbeke moest al lang een zwembad gehad hebben, zeker als je kijkt naar het aantal inwoners’, besluit Vandebuerie.

Schepen van Sport Vandekerckhove lijkt ook te geloven in het dossier. ‘Het zwembaddossier wordt nog steeds op regionaal niveau bekeken. Opportuniteiten wat betreft subsidiëring vanuit de provincie of de Vlaamse overheid zullen we niet laten liggen. Meer nog, we zullen zelfs zoeken naar dergelijke opportuniteiten’, zegt Vandekerckhove.