Bart De Wever spreekt bomvolle zaal toe in Harelbeke

Op 23 maart 2012

Afgelopen woensdag was Bart De Wever te gast bij de N-VA afdeling van Harelbeke voor een gespreksavond. De opkomst was overweldigend : “ Dat Bart veel volk op de been kan brengen, wisten we wel”, zegt voorzitter Filip Vandeputte, “ Maar dit was wel enorm veel volk. We verwachtten rond de 600 man, uiteindelijk waren het er bijna 800. Ik kan me niet herinneren wanneer een politicus nog zoveel volk samenbracht hier in Harelbeke. “

Ondanks dat de zaal tot de nok gevuld was, kon men er bij momenten een speld horen vallen: Communicatieverantwoordelijke & partijraadslid Alexander De Waele riep in zijn inleiding namelijk op tot een minuut stilte voor de slachtoffers van het busongeval. “ Dat verschrikkelijke ongeval was die morgen gebeurd, we moesten hier dus wel bij stilstaan. Op zo’n moment zie je hoe relatief de belangrijkheid van politiek maar is, wanneer zo’n verschrikkelijke zaken gebeuren”

De Wever sprak een goed uur en liet dan nog ruimte voor tal van vragen uit het publiek. Een tevreden ondervoorzitter Marijke Ostyn kon de avond afsluiten: “ Onze pre-campagne richting de gemeenteraadsverkiezingen is nu echt van start gegaan”.