2,67 miljoen euro extra investeringsmiddelen voor Harelbeke dankzij Vlaams regeerkakkoord

Op 28 november 2019

Stad Harelbeke krijgt net als de 63 andere West-Vlaamse gemeentebesturen extra financiële slagkracht dankzij het Vlaams regeerakkoord. Concreet gaat het hier over 2,67 miljoen euro extra aan investeringsbudget. Dat vernam N-VA-fractievoorzitter Wout Patyn van Vlaams Parlementslid Bert Maertens (N-VA), onderhandelaar voor onder meer het domein Binnenlands Bestuur.

“Deze extra financiële middelen zijn enorm welgekomen voor onze stad, want de huidige investeringsruimte is maar minimaal. Niet onlogisch ook aangezien de voorbije jaren serieus werd geïnvesteerd in de opwaardering van ons stadscentrum,” vertelt fractievoorzitter Wout Patyn. “Het nieuwe meerjarenplan van dit stadsbestuur komt er binnenkort aan, ze kunnen alvast eens grondig nadenken hoe ze dit geld op een verantwoorde manier extra kunnen investeren.”

Voor N-VA Harelbeke is het duidelijk: investeer in concrete en zichtbare zaken zoals meer en veilige fietspaden, de renovatie en modernisering van onze openbare gebouwen of de vrijwaring van open ruimte in de stad.

“Het kan echt niet de bedoeling zijn dat dit geld zou besteed worden aan de aanwerving van nieuw stadspersoneel of de eigen werking. Ook ballonnetjes zoals burgerparticipatieprojecten klinken allemaal heel mooi, maar als het erop aankomt wil de burger dat er een degelijk fietspad voor zijn deur ligt. Onze inwoners zijn niets met het zoveelste inspraakmoment,” zegt Patyn kordaat.

“We zullen met onze partij nauwgezet toezien waarin het stadsbestuur zal investeren, want deze financiële troef mag niet zomaar overboord gekieperd worden,” benadrukt voorzitter Roeland Houttekiet.