Dag van de ondernemer

Op 18 november 2017, over deze onderwerpen: Economie

Vrijdag 17 oktober stond Vlaanderen in het teken van Dag van de Ondernemer. Een dag waar ondernemingen, groot en klein, in de bloemetjes werden gezet. In dit kader organiseerde Stad Harelbeke op initiatief van schepen Patrick Claerhout de avond vooraf een ondernemersmeeting. Alle Harelbeekse ondernemingen werden uitgenodigd. Een uitgelezen moment om allen een hart onder de riem te steken voor het vele werk die zij dagelijks verzetten! De avond stond in het thema ‘Change in management’. Boeiende panelgesprekken van zowel startende ondernemers als gevestigde bedrijven konden alle aanwezigen begeesteren.

N-VA wilde onze nieuwe Harelbeekse ondernemingen wat extra in de kijker plaatsen. Schepen Patrick Claerhout en gemeenteraadslid Fleur De Buck pikten enkele handelszaken uit in Harelbeke en brachten hen een bezoek. We luisterden naar hun boeiende verhalen en hun verzuchtingen. “We werden steeds met veel enthousiasme onthaald,” vertellen Fleur en Patrick. “Opmerkingen werden meegenomen om rekening mee te houden in de toekomst, want de uitbouw van een sterke lokale economie is de ruggengraat van onze stad. We bezochten eerst Brasserie Marie in Hulste, café ’t Oud Gemeentehuis en ’t Broodhuis te Bavikhove, Hangar23 in Harelbeke (zie foto) en als afsluiter Beautilla’s Ink in Stasegem.”

‘Change in management’, flexibiliteit en engagement nemen een steeds belangrijkere rol in, in onze snel evoluerende maatschappij. Het is de kunst van onze ondernemers om deze uitdagingen om te zetten tot geslaagde opportuniteiten. Betrokkenheid, opleiding en communicatie van en naar de mensen en personeel zijn hier sleutelwoorden. N-VA hecht belang aan deze zaken. Zo wordt onze stad uitgebouwd tot een heerlijke plaats om te wonen, werken en leven.