Lokaal werk

Harelbeke is een stad waar het aangenaam is om te wonen, te werken, te leven en te genieten. Onze stad leeft en bouwt letterlijk aan de toekomst. Maar de uitdagingen blijven groot. Harelbeke moet een stad zijn waar criminaliteit geen kans krijgt en het veilig is op de baan. Een stad waar respect heerst voor onze taal en cultuur en verantwoordelijkheid wordt beloond. Een welvarende stad waar ondernemen wordt aangemoedigd en ondersteund en evenementen onze burgers met elkaar verbinden. Een stad waar geïnvesteerd wordt in onderwijs, sport en jeugd. Een stad met aandacht voor zorgbehoevenden en onze kwetsbare natuur.

Vanuit de oppositie houden onze drie gemeenteraadsleden, Wout Patyn, Brecht Vandeburie en Patrick Claerhout de vinger aan de pols. Sofie tibergijn houdt vanuit het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst de sociale dossiers in het oogt. Naast onze mandatarissen staat een sterke bestuursploeg met jongeling Roeland Houttekiet als voorzitter. Met zijn allen samen evalueren we het beleid in Harelbeke, formuleren we voorstellen en leggen ons oor te luister bij onze burgers.